Saturday 9 June 2012

Pasar malam di Pasir Mas

Salam semua...aku dah balik ke kuala lumpur...huhu..sedey la nak tinggalkan kampung yang aman damai..tapi nak buat macamana..dah rezeki ku di sini..jadi terpaksala mengharunginya juga...

Kat sini aku nak tepek gambar...hari tu aku gi pasar malam kat bandar Pasir Mas ni..lebih kurang macam kat kl jugakla...tak jauh beza..hehe..Jom tengok apa yang ada...

eh apsal budak ni pulak yang pandang kamera??hehe...cuba fokus kat my bonda yer..yang pakai baju kaler purple tu..bonda nak makan steamboat...aku pulak beli benda lain kat sebelah iaitu...
beli lokching...aku tak tau apa ejaan betul untuk makanan ni..tapi kalau korang datang pasar malam kat area kelantan ni..pasti jumpa makanan lokching ni...aku rasa kat kl takde..hehe..lokching ni macam sate ikan, dibakar then diletak sos cili pedas/manis...aku sebenarnya nak snap masa bakar tu..tapi segan pulak..harga RM1 / 5 cucuk...murahkan??
Gerai ni jugak jual lauk pauk dan laksa penang...tapi aku tak beli pun..

Baru je nak berlalu lepas dapat stimboat dan lokching..tetiba terjumpa my ayah saudara..(ayah Nor) dengan anaknya..lepas salam dan sembang lebih kurang...aku pun bergerak ke tempat lain pulak...tetiba ternampak etak...terus aku beli dua bungkus...satu bungkus RM1 jer...
 Jom kita zoom sikit...apakah etak ni...makanan ni macam adik beradik kupang la kot...cuma saiz dia lebih kecik...dan warna kuning-hitam, dijumpai di sungai, cara dimasak dengan salai, masak lemak, rebus...yang aku beli ni etak yang dah disalai dengan rempah ratus...jadi lepas beli terus ngap sahaja..hehe..

Sebelum balik, singgah dahulu beli buah...ingat nak beli buah mata kucing..tapi tak adalah.. jadi kami ke

Tempat jual buah mempelam...kat sini orang kelantan panggil buah pauh...hehe..kalau korang sebut buah mempelam macam pelik...
My bonda pilih buah pauh siku raja...nampak je kulit dia macam x cantik, tapi paling manis dan sedap..sekilo berapa RM entah...lupa pulak...

Dah beli macam2..jom balik ke  rumah ...lupa lak nak snap makanan yang dibeli...hehe..tata



No comments:

Post a Comment