Tuesday 3 July 2012

Pergi takkan kembali....

Hari ini pergi ke sekolah macam biasa...
lewat lagi...huhu...
masa tu pelajar dah mula perhimpunan pagi...
park kereta ...
diikuti oleh geng datang lewat...park kat belakang kereta ku...
Naik tangga menuju ke ofis..untuk punch card..

tetiba tengok ramai pulak cikgu2 berdiri kat depan ofis..pengetua pun ada...
alamak..kenapa ni???
sure ada masalah atau isu ni...
lepas punch card terus tanya sorang kakak tu...
aku : apsal kak? ada prob apa? knp ramai2 berkumpul kat sini?
kakak : ada pelajar meninggal....(belum habis ayat, terus menyampuk)
aku : ha! sapa kak? kelas mana?
kakak : dotdot dari kelas 3 dotdot
aku : terus terdiam....terus terbayang raut wajah comel budak lelaki tu...aduhai rasa sedih dan sebak tetiba...
aku : bila berlaku kak ? sebab apa?
kakak : eksiden motor dengan kereta...
aku : terus senyap.... berkaca mataku...

ya Allah aku penah mengajar dia 2 tahun lepas...masa tu dia tingkatan 1...
dia seorang pelajar yang baik, periang, ceria dan pandai...
berikanlah kesabaran dan ketabahan kepada kedua ibubapanya....(dia anak tunggal lelaki)...
sepatutnya dia mengambil peperiksaan PMR pada tahun ini...
pasti perit dugaan yang menimpa mereka ...
namun Allah maha mengetahui apa yang terbaik bagi setiap hambanya...

Ya Allah...tempatkanlah arwah di kalangan mereka yang beriman...amin


No comments:

Post a Comment