Monday 31 December 2012

Makan-makan kat Seoul Garden


Salam....hari ini last day tahun 2013....jadi jom kita makan-makan kat Seoul Garden..yey..sebenarnya lama dah sangat teringin nak makan makanan korean ni...yang ada grill dan steambot....dah plan sebelum cuti sekolah hari tu dengan kawan tak menjadi...so after meeting kat sekolah hari ni terus redah gi sana....restoran ni terletak kat festival city...so memang dekat sangat dengan my school.. :))...First time makan korean food ni masa  travel ke Singapore dulu2...terus jatuh chenta kat foods ni...so bila ada cawangan yang dekat ni terus terjah...

Hari ni juga ada berita baik...my fren kak ros pregnant again...ini merupakan baby yang 3rd....dia dah ada 2 boys...kak ros ni pun my good fren kat sek...sangat penyabar tapi juga sangat selamba orangnya...

Kami berdua je yang pergi sebab nadia (pun our good fren) tak suka makan steambot....so pergila aku dgn kak ros jer... restoran ni mula bukak 11.30 am....rate buffet RM28.88 (belum plus minuman+tax)...boleh makan semua yang ada kat bawah ni....tapi sedikit hampa sebab mutton/lamb  xde sebab cuma ada time dinner saja.. :(

Macam-macam ada...ayam, daging...




seafood...udang, sotong, kerang, lala dan lain2...tapi tak ada ketam... :(




Bagi penggemar sayur-sayuran pula...ada banyak pilihan (aku kurang minat)...ni favourite kak ros le ni...suka sangat makan sayur..


Ada pilihan bihun, mi...aku tak ambik benda ni...kak ros je yang makan...


Nasi goreng, mee goreng, sosej dll..


Ni tempat sos...pic blur...ada banyak jenis sos...yang aku ambik tadi sos cili, sos bulgogi, pahtu sos hijau, sos manis...try 4 jenis sos je...ok la rasanya..


Pelbagai jenis salad...


Ada ice cream...so pilih je nak yang mana...


Aku suka grill2 ni...so ambik daging black pepper, ayam, sotong dan udang....


Letakkan bahan-bahan dalam pinggan tadi ke dalam heater...kat tengah periuk tu untuk bahan2 steambot..pastu onkan switch then tunggu sehingga masak...


Ok dah masak...terus makan...dah habis topup lagi dan lagi.... ambik bahan2 grill...aku je yang banyak makan yang grill...kak ros lebih suka makan steambot dengan sayur sejak dia pregnant ni...so aku le yang habiskan..


For overall....aku bagi 3.5 bintang....mungkin sebab dah biasa makan kat Johny's so aku lebih suka steambot kat Johny's...tapi sebab nak makan grill tadi...kira ok la kot...lagi satu datang sini kosongkan perut betul2 baru berbaloi dengan bayaran...so pergila kawan-kawan...makan kat Seoul Garden...lagi best kalau ramai2....ok  tata..Selamat Tahun Baru 2013... :)

No comments:

Post a Comment