Friday 17 February 2012

Timbunan kerja

Salam...rasa macam dah lama tak meluah perasaan kat blog ini, setakat ini yang hanya tahu kewujudan blog ini hanyalah mrs B. Kawan-kawan kat sekolah tak tahu....hari tu ada la bagitau ada blog cuma tak cakap nama blog apa...haha...sama jer la macam tak cakap. Kemudian ada la kawan-kawan lama dolu2 ex-mrsm pun tak bagitau...haha...entah kenapa rasa macam segan pulak nak link...blog diorang cantik2 dan banyak cerita menarik.

Panjang lak mukadimah ni...dalam seminggu ni mood memang kejap ok...kejap down....kejap gembira...kejap rasa nak marah...kejap bengang...tak puas hati...haha..nampak sangat mood yang tak stable. Semuanya kerana kerja yang baaaaaaaaaaanyakkkkkkkk kat sekolah. Sapa-sapa yang kata cikgu rileks tak ada kerja tu memang salah besor jawapan korang. Cuba jadi cikgu seminggu...sure korang tak mampu nak harung walau sehari pun. Aku paling bengang kalau orang kata jadi cikgu best, kerja separuh hari, cuti banyak....silap besor le korang....

Untuk bulan Februari saja aku ada dua majlis yang perlu diuruskan...iaitu majlis pelantikan pengerusi kokurikulum (dah lepas) dan majlis pelantikan ketua dan penolong tingkatan yang akan berlangsung isnin hadapan. Dalam minggu ini juga aku telah menghadiri taklimat merentas desa peringkat kebangsaan...sebenarnya aku cuma mewakili su sukan yang tiada di sekolah kerana membawa pelajar olahraga bertanding. Itu pun secara tiba-tiba. Memang tak suka. Lepas habis kelas pagi...pergi ke kantin. Lepas makan tengok ada misscall dari ofis. Rupanya kena gi taklimat. Masa tu dah pukul 10.30 pagi, taklimat pukul 1.00 tengahari...really hate situation like this. Habis burn kelas pukul 12.00 - 1.10 tengahari. Terpaksa utamakan taklimat itu. Namun apakan daya...aku cuma menurut perintah my PK Koko...katanya aku sebagai su koko kena la menghadiri taklimat itu...

Pasal majlis lantikan ketua dan penolong tingkatan pula...cuma aku seorang terkongtan kangtin membuat kerja. Guru yang seorang lagi masih belum datang ke atau cuti bersalin pun tak pasti. Guru baru. Kata PK Hem 27 hb feb baru datang...hmmm...masa tu majlis lantikan pun dah berlangsung...Pagi tadi baru agihkan senarai AJK untuk majlis dan penyediaan watikah pelantikan untuk seramai 60 orang dalam proses. Tanda nama untuk ketua dan penolong dah siap. Jumaat depan ada raptai untuk majlis pelantikan ini.

Pada masa yang sama aku perlu mengajar ya kawan-kawan. Kelas yang ku ajar form 5. Pelajar-pelajar yang akan menduduki SPM pada tahun ini. Kelas yang ku ajar bukan kelas pandai...jadi faham-fahamla macamana tahap pelajar tu. Selain itu aku juga ada kelas tambahan...minggu ni saja dua kali giliran ku mengajar. Lepas mengajar kena buat laporan bertulis kepada PK sebagai bukti mengajar kelas tambahan.

Dalam masa yang sama my PK suruh aku mengisi borang untuk menanda kertas SPM...tapi aku belum buat keputusan. Hari isnin hantar borang jawapan.

Hari ni sepatutnya janji ngan budak-budak nak suruh dorang wat papan kenyataan kat bilik koko...tapi aku tak sempat nak menyuruh cleaner tolong bersihkan dulu bilik tu. Asalnya bilik su peperiksaan...jadi masih ada barang-barang dorang dalam tu...Jadi nak tak nak, minggu depan memang kena uruskan bilik tu...my pk koko dah 2 kali suruh pindahkan barang-barang koko...harap sangat minggu depan my objektif tercapai.

Papan kenyataan koko kat laluan ke kantin....pun belum siap, hari tu aku dah buat tapi tak cantik...so nak touch up balik pun tak sempat lagi. Waaa banyak nya keja!!!

Hari Sabtu hadapan ada mesyuarat PIBG...harap sangat aku tidak dilantik untuk jadi AJK atau pegang apa-apa jawatan dalam tu sebab aku dah penah ada jawatan dulu...harap mereka akan lantik cikgu lain...

Banyaknya beban kerja yang perlu hadap awal tahun ini...harap-harap semua kerja ku beres dan dapat dilaksanakan dengan baik. Aku dah berazam untuk buat yang terbaik dalam setiap kerja yang ku lakukan.

No comments:

Post a Comment