Sunday 13 January 2013

Mengidam Pavlova dan balik rumah sis

Salam...sejak akhir2 ni...aku suka sangat makan kek...kalau orang kwen tu...mungkin mengidam sebab pregnant...tapi aku yg lom kwen ni...takkan la mengidam lak kan...so boleh dikatakan setiap hari aku dok mencekik kek  Secret Resepi ...boleh bangkrup macam ni...tapi lupa lak nak snap pic..hehe..


Lepas tu satu lagi aku nak sangat makan pavlova...nak buat sendiri tak reti....so search kat internet...ada la sorang yang jual tu...1 piece RM15...tapi kena ambik kat rumah dia...malas la pulak nak gi cari...so lepas tanya my fren kat sek...rupa2nya kwn dia boleh buat pavlova...so terus aku book ngan dia je pavlova saiz kecik..RM15...yang besar dalam RM30++...aku nak try yang saiz kecik dulu...kalau sedap lenkali beli yang besar sikit...so hari Jumaat tu dapat la merasa pavlova...sedapnya...lenkali bolehla tempah lagi...




Selain pavlova...aku juga tempah kek carrot....RM18 untuk half kg...untuk my sis...kebetulan hari sabtu tu nak balik rumah dia kat pantai dalam...lagipun dah janji nak buat spageti untuk my sis...barang2 aku beli siap2 pagi sabtu tu then tengahari terus gi rumah dia...masak2 kat rumah dia petang




Sebenarnya aku dah lama tak buat spageti ni...lagipun penah buat beberapa kali tapi tak begitu sedap la kat tekak...maklumla tekak melayu...so aku pun google kat internet jumpa resepi spageti melayu style...then aku masak...berjaya...my sis kata sedap... :)...anak2 dia pun suka..so lepas ni aku nak ikut style ni saja...




Pada mulanya nak gi jalan2 kat Midvalley then tengok wayang sekali...tapi suami my sis tak ada kat rumah on saturday sebab kena duty (ada perhimpunan kat dataran)...so my sis macam tak seronok keluar sebab suami dia xde...jadi kami plan CNY nak gi tengok wayang ramai2...lagipun aku tak balik kg time tu...sebab cuti sekejap je...

Resepi spageti tu nanti aku wat entry lain...salamz...

No comments:

Post a Comment