Sunday 10 March 2013

My homemade sup ayam


Rasanya dah lama my dapur tak berasap...hehe...so hari ni mood nak memasak datang meluap2...so semalam lepas settle semua urusan...aku singgah kat kedai mini /runcit beli barang basah sikit...sebab teringin lak nak makan sup ayam buatan sendiri...


So hari ini aku telah berjaya masak sup ayam yang simple tapi sedap...makan bersama sambal kicap yang marvellous...hehe..puji diri sendiri....okla kan...Cara masak aku blend bawang putih, bwg merah dan halia...kemudian tumis, masuk air+ayam+sup bunjut..then siap...Oleh kerana aku lupa nak beli kentang dan carrot...so aku masuk tomato jer...



Resepi sambal kicap ni aku google kat internet jer...bahan2 cili padi, bawang putih, blend pahtu masuk garam+gula+aji...masuk kicap manis then perah air limau nipis...(aku masuk belacan sikit...patut tak payah letak...)..Then siap...rasa dia walla..




Aku ni ikut musim....hari tu seminggu dok masak ikan steam limau...sekarang aku dah tak boleh telan dah ikan masak gitu...kenape ek?..

No comments:

Post a Comment