Friday 2 November 2012

Secret between us...

Hari Ahad lepas....one of my good fren datang singgah ke rumah....dia datang from jb ke kl sebab ada urusan penting hari senin...so hari ahad tu aku pulun mengemas rumah..maklumlah balik kampung hari tu tak sempat nak buat apa yang patut...selepas kemas, memasak yang simple untuk menjamu my fren tu...

My fren ni...cikgu jugak...satu sek denganku dulu...dia berpindah sebab mengikut suami...tapi kali ini dia datang sorang...suami dia kerja...anak2 dia pulak kat kampung...Dia sampai nearly 2.00 am on monday morning...sebab jem...mula2 ingat dalam 10 pm sampai rumah...

Bila sampai sure la borak2 dulu...tiba2 dia cakap
dia : sebenarnya saya baru lepas beranak....
aku : apa??? awak dalam pantang ke ni?..(sambil perati perut dia)
dia : taklah...dah 3 bulan lepas...tapi anak sy meninggal...
aku : la ye ke...( diam)..berapa bulan? sy memang dengar awak gugur hari tu...ingat 2, 3 bulan..
dia : taklah 6 bulan...dah besar baby tu...sedih sangat...
aku : jantung baby tak mature ke...? paru2 ?..
dia : sebenarnya boleh hidup...tapi tak cukup alat bantuan...bla2...(aku lupa)
aku : sabarlah awak...nanti ada la rezeki lagi dapat baby baru...

Sebenarnya kami dah lama tak contact each other...sejak dia pindah dec tahun lepas lagi...dia busy...aku pun busy kat sini...Berita ini memang mengejutkan aku...Dia memang perahsia sangat...then ada lagi berita yang terkini yang dia cerita..tapi i can't share it here... It secrect both of us...

No comments:

Post a Comment