Saturday 14 December 2013

Zoo Lok Kawi

Malas pulak nak update pasal gi zoo ni...esoknya kami pergi ke zoo Lok Kawi...yang terletak kira2 20km dari bandar kk...zoo ni macam biasala ada animals. Jomla kita tengok apa yang ada kat sini, lagipun tiket cuma rm10 je. Zoo ni xde la besar mana...tapi berpeluh jugakla nak round satu zoo ni, perkhidmatan tren xde...so bolehla membakar kalori yang berlebihan. Masa kami sampai tu xde la ramai sangat orang, kira just nice la...x payahla nak berebut2 masa nak tgk animals nanti.

Selepas bayar tiket kat pintu masuk....kami dibekalkan map sorang satu...so bergerakla kami mengikut map itu. Yang pertama spesis bird...

burung cenderawasih

burung hantu

burung merak

Habis part ini...kami jumpa pulak spesis2 cat/tiger...(tapi lion xde pulak...huhu)

kucing hutan

harimau dahan
rimau yang comel

Lepas habis spesis karnivor...kami seterusnya heading ke spesis herbivor pulak...gajah, ddl

sekawan gajah

chital
info about chital...aku pun baru tau pasal spesis ini

Kemudian jumpa spesis monyet, orang utan

lupa pulak...monyet belanda kot

orang utan
Sebenarnya banyak pic animals tapi aku pilih yang aku rasa ok je...lepas habis pusing zoo ini kami tengok show pulak...penuh satu dewan...ramai rupanya pengunjung zoo ini. Show ini best...satu jam jugakla ambik masa, tapi x perasan pun...sebab x bosan.

Selepas habis show...kami pun beredar dan balik semula ke bandar kk...petang itu hujan tapi tak adala lebat sangat. Bagiku bandar kk tak membosankan sebab ada banyak tempat untuk lepak (pantai, shopping complex dsbgnya). Sesiapa yang belom penah datang sabah bolehla datang bercuti ke sini lain kali...

Esoknya pagi2 dah bergerak ke airport sebab flight 8.20 am...terus ambik dari kk-kb...masa perjalanan 2jam 40 min..syukur alhamdulillah selamat sampai ke kampung  :))